Köpinformation stylepit.se

Fullständiga köpvillkor

Denna köpinformation utgör inte villkor för att handla på stylepit.se. Fullständiga köpvillkor finns här.

Företagsinformation:

STYLEPIT Sverige AB
Organisationsnummer: 556798-6756
Laplandsgade 4A
2300 Köpenhamn
Stylepit.se

Handla på Stylepit.se

STYLEPIT Sverige AB säljer både till företag och privatpersoner. Hos oss beställer du tryggt och enkelt via stylepit.se. Om du skulle ändra dig kan du också ändra din beställning eller göra en avbeställning. Alla produkter som säljs hos oss är anpassade för den svenska marknaden.

Vi säljer till över 20 länder och har vårt huvudkontor i Köpenhamn, Danmark.

Kundservice

Vi är ett kundvänligt företag och är mycket måna att om du ska vara nöjd och känna dig trygg med att handla hos oss. Om något problem skulle uppstå i samband med ditt köp kommer alltid vi försöka lösa det tillsammans med dig på bästa sätt. Om ett kundärende prövas i Allmänna reklamationsnämnden kommer STYLEPIT Sverige AB följa nämndens beslut.

Priser och betalning

Alla priser på stylepit.se är inklusive moms. Hos oss kan du välja mellan följande betalningsalternativ:

  • Fakturabetalning (Klarna)
  • Kortbetalning
  • PayPal- konto
  • Direktbetalning (via bank)
  • Delbetalning (Klarna)

Mer information och villkor om betalning finns i avsnitt §5. Betalning i köpvillkoren.

Leveranstid

Ordrar köpta på STYLEPIT kan levereras på två olika sätt:

  • Till närmsta paketombud i samarbete med vår logistikpartner Postnord (2-3 arbetsdagar).
  • DHL Express. Levereras dörr till dörr eller ombud (1-2 arbetsdagar)

STYLEPIT Sverige AB skickar beställningar under helgfria vardagar. För din trygghet erbjuder vi dig möjlighet att spåra alla försändelser.
Din order levereras inom cirka 2-3 helgfria vardagar i samarbete med Postnord.

Fri leverans

STYLEPIT Sverige AB erbjuder fri frakt med Postnord oavsett orderbelopp.
DHL Express kostar 149 kr och levereras nästkommande vardag vid beställning innan kl.15.30.

Mer information och villkor om leverans finns under avsnitt §7. Leverans i köpvillkoren.

14 dagars ångerrätt

Du har alltid 14 dagars ångerrätt (gäller ej företag) hos STYLEPIT Sverige AB. Tiden räknas från det att du mottagit beställda produkter. Observera att produkterna skall vara i väsentligen oförändrat skick för att ångerrätten ska gälla.

Presentkort & rabattkoder

Rabattkoder kan både vara direkt från STYLEPIT eller komma från externa samarbetspartners. Fungerar inte din rabattkod kan det bero på att du har valt märken eller produkter som är exkluderade från erbjudandet eller att rabattkoden har passerat datumet som gäller.
Man kan inte kombinera flera rabattkoder i ett köp.

Om du har en kod som endast gäller vid köp för tex minst 499 kr, kommer inte köpet av presentkort inkluderas i den totala summan.
Presentkort och rabattkoder skrivs in i betalningsprocessen. Presentkort kan inte bytas in mot kontanter. Vi ansvarar inte för borttappade eller stulna presentkort. Ett presentkort är aktivt i 3 år.

50 dagars öppet köp

Öppet köp erbjuds i 50 dagar från det att produkten levererats till dig. Under den period då öppet köp gäller, återköper STYLEPIT Sverige AB produkter till det värde som du betalt för produkterna inklusive kostnad för frakten till dig.

50 dagars retur- och bytessrätt - Fri frakt & fri retur!

Vi har fri frakt på alla beställningar med Postnord oavsett orderbelopp. Du har rätt att returnera eller byta varor inom 50 dagar från det att produkten levererats till dig.

Mer information och villkor om ångerrätten, öppet köp och bytesrätt finns under avsnitt §8. Ångerrätt och återköp i köpvillkoren.

Reklamation

Hos STYLEPIT Sverige AB har du som privatperson alltid 3 års reklamationsrätt. Reklamationsrätten gäller ursprungligt fel och ger dig som kund fri retur till oss. Näringsidkare skall påtala eventuella fel i en produkt inom 360 dagar från leverans. Om du upptäcker ett fel i en produkt som du köpt av oss så skall du höra av dig snarast möjligt på mail eller via telefon: 0770-822 822.

Mer information och villkor om reklamationer finns under avsnitt §9. Reklamation och garanti i köpvillkoren.

Returer

Vid retur av produkter eller material till STYLEPIT Sverige AB skall produkterna emballeras på sådant sätt att de är skyddade vid transport. Vi rekommenderar att du förpackar produkter på samma sätt som när de levererades till dig och att du använder vår förbetalda returetikett som medföljer i din leverans (kontakta oss om du saknar returetiketten).



Retur/byte med förbetald returfraktsedel

Vid retur/byte MÅSTE man använda vår returetikett samt retursedel. Returdokumenten medföljer i din leverans och kan också skrivas ut på hemsidan under "retur" i högra hörnet. I slutet av denna registrering får du en pdf-fil innehållande retursedeln samt returetikett. Ladda ner och skriv ut dem. Har du ingen möjlighet att skriva ut ber vi dig kontakta oss så skickar vi returdokumenten hem till dig.

Mer information och villkor om returer finns under avsnitt §10. Returer i köpvillkoren.

Säkerhet

Vi kommer säkerställa att uppgifter som lämnas eller data som överförs i samband med köp eller besök hos oss behandlas på ett säkert sätt. Därför samarbetar vi bara med seriösa betalningspartners för att skydda dig som kund.
När du handlar något hos oss kommer dina uppgifter lagras och behandlas i digitalt format. Vi ansvarar för att uppgifterna lagras och behandlas på ett säkert sätt i enighet med personuppgiftslagen.


E-avtalet Köpinformation

Klagomål

Om du har klagomål på ditt köp ber vi dig kontakta vår kundservice via telefon eller mejl. Lyckas vi inte komma fram till en lösning kan du gå vidare genom att klicka på länken: http://ec.europa.eu.

Har du fler frågor kan du få reda på de mesta genom att klicka på kundservice överst på sidan.

Versionsnummer: 286-16-309