Fri frakt vid köp över 399 kr50 dagars öppet köp9,4 på Trustpilot


(Detta avtal gäller från och med 2014-07-03)

Innehållsförteckning


§1. Allmänt

Dessa köpvillkor ("Avtalet" nedan) är anpassade för försäljning på Internet (distanshandel). STYLEPIT AB (Organisationsnummer: 556798-6756) är den säljande parten. Den köpande parten benämns som "Kunden" i detta avtal. Villkoren i Avtalet är anpassade för försäljning till privatpersoner som fyllt 18 år och till näringsidkare med hemvist i Sverige och vid försäljning av varor ("produkter" nedan). Hos oss kan du som kund enkelt göra en beställning på stylepit.com ("Webbplatsen" nedan).

Bestämmelserna i detta avtal är ej tillämpliga för avtal om köp som ingåtts före den 13:e juni 2014. För att öka tydligheten finns en datummärkning i sidhuvudet. Om villkoren i Avtalet har ändras anges även ett slutdatum. Om slutdatum anges gäller Avtalet till och med kl. 00:00 det datum som Avtalet upphört att gälla. Du som kund får möjlighet att acceptera dessa villkor i samband med din beställning.

Villkor eller delar därav i detta Avtal som avviker från tvingande lagstiftning är utan verkan i den mån avvikelsen inte är till förmån för kunden. Denna bestämmelse gäller endast om kunden är privatperson och att köpet avser privat konsumtion.

Övriga avtal
Köp av vissa produkter kan medföra tecknade av ytterligare avtal ("övriga avtal" nedan). Övriga avtal kan medföra förpliktelser för dig som kund, såsom betalningsförpliktelser eller avtal om kredit. Information om övriga avtal och villkor för dessa anges i kassan innan detta avtal tecknas. Du som kund godkänner övriga avtal i samband med tecknandet av detta avtal.

Tillbaka till innehållsförteckningen

§2. Beställning

Hos STYLEPIT AB beställer du produkter enkelt och bekvämt. Vi erbjuder säkra betalningsalternativ och trygga leveranser. STYLEPIT AB tar emot din beställning när du klickar på knappen "Slutför köp" i kassan (steg 1 av 1). Genom att klicka på knappen "Slutför köp" accepterar du som kund även betalningsansvar för din beställning. När STYLEPIT AB har mottagit din beställning får du e-postmeddelandet "Orderbekräftelse" till den e-postadress som du angav när du beställde.

När vi skickar e-postmeddelandet "Orderbekräftelse" till dig sluts även detta Avtal. Om det skulle vara omöjligt för oss på STYLEPIT AB att leverera din beställning kommer vi kontakta dig omgående. Skulle detta inträffa kommer vi att erbjuda dig en ny lösning förutsatt att det är möjligt. När du accepterar vårt förslag på ny lösning sluts detta Avtal.

Handla tryggt med rätt att ändra din beställning
Om du skulle ändra dig har du också möjlighet att ändra din beställning. För ändring av beställning ska du kontakta oss på telefon: 0770-822 822. Ändring av beställning måste meddelas innan beställning packas (effektueras).

Handla tryggt med rätt till avbeställning
Om du ångrar dig erbjuder vi dig att avbeställa lagd beställning.

För att göra en avbeställning skall du kontakta oss på telefon: 0770-822 822. Avbeställning måste meddelas innan beställning packas (effektueras).

Mer information om hur man som besökare använder och handlar på stylepit.com finns i vår FAQ.

Tillbaka till innehållsförteckningen

§3. Priser och avgifter

Priser anges i svenska kronor (SEK) inklusive mervärdesskatt (moms) enligt gällande skattestats. Moms för momspliktiga produkter debiteras med 25%. Avgifter för frakt och betalning kan tillkomma vid varje beställning, se §5. Betalning samt §7. Leverans i Avtalet för mer information.

Avgift för förbetald returfraktsedel
Det tillkommer en avgift på 39 kr vid nyttjande av vår förbetala returfraktsedel vid fulla returer. Byten och icke hela returer är fraktfritt.

Erbjudanden
Erbjudanden och kampanjer som marknadsförs på webbplatsen gäller så långt lagret räcker om inga andra villkor redovisas i anslutning till erbjudandet.

Tillbaka till innehållsförteckningen

§4. Produkter och sortiment

Alla produkter som erbjuds på webbplatsen är anpassade för bruk på den svenska marknaden. Det innebär bland annat att produkterna uppfyller svenska miljökrav och säkerhetsföreskrifter. Normalt medföljer bruksanvisning på svenska om det krävs för produktens användande. Eventuella tekniska specifikationer, särskilda krav på tillbehörsutrustning samt information om begränsningar och plomberingar framgår på respektive produktsida i den mån det är skäligt eller följer av lag.

Färgåtergivning på produktbilder
De produktbilder som visas på webbplatsen skall återge produktens färg och övriga egenskaper på ett så verklighetstroget sätt som möjligt. Eftersom färgåtergivning kan variera beroende vilken typ av bildskärm du som kund använder kan vi inte garantera att produkternas färger exakt återspeglar de färger du upplever på din bildskärm.

Tillbaka till innehållsförteckningen

§5. Betalning

STYLEPIT AB använder Klarna (Klarna AB, organisationsnummer 556737-0431) som mellanhand för hantering av betalningar. Fakturabetalning är förvalt betalningsalternativ, du kan även välja delbetalning med Klarna konto, Klarna kortbetalning (VISA & Mastercard) samt Klarna direktbetalning via din bank. Villkor och information om Klarnas tjänster hittar du här.

Fakturabetalning
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

-Få alltid hem varan innan du betalar
-Betalningstid - alltid 14 dagar.
-Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
-Ladda ner dina fakturor från klarna.se
-Möjlighet till delbetalning

Faktura betalning är kostnadsfri, om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 60,00 kr samt dröjsmålsränta om 25,00% plus gällande referensränta. Sker ingen betalning därefter kan fordran därefter komma att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

Delbetalning
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

-Få alltid hem varan innan du betalar
-Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
-Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
-Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
-Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
-En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
-Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post. Allmänna villkor hittar du här. Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation hittar du här.

Kortbetalning
Med Klarna kortbetalning kan du betala med VISA eller Mastercard, kortet debiteras i samband med order. Klarna hanterar kortuppgifterna och är auktoriserad med PCI DSS certifiering för att garantera att kundens kortuppgifter överförs och lagras säkert i krypterad form.

Direktbetalning (Bank)
Med Klarna direktbetalning kan du betala direkt från ditt bankkonto. Klarna överför och skyddar dina uppgifter på ett säkert sätt i krypterad form i kommunikationen med banken. Vid direktbetalning måste du som kund kunna logga in och identifiera dig på din bank. När du genomfört inloggningen och godkänt köpet hos din bank är betalningen klar.

Efterkrav (Postförskott)
STYLEPIT AB erbjuder kunder att betala i samband med leverans med tjänsten postförskott. En avgift om 70 kr inklusive moms tillkommer. Du hämtar ut förändelsen på ditt ombud mot betalning. Outhämtade paket debiteras med 150 kr. Högsta ordervärde med denna betalningsmetod är 10.000 kr.

Förskottsbetalning
Vid betalning i förskott skall aktuellt ordernummer anges som betalningsreferens. Om du som kund valt förskottsbetalning kommer din order effektueras när betalningen är STYLEPIT AB tillhanda, gör inbetalning via:

Plusgiro: 122-44380
Insättning på bankkonto nr: 9960-4212244380 (Nordea)

Betalning med PayPal konto
Du kan välja att finansiera din betalning från ditt PayPal-saldo eller via ett betal- eller kreditkort kopplat till ditt PayPal- konto. För mer information gå in på www.paypal.se

Tillbaka till innehållsförteckningen

§6. Fullgörande

STYLEPIT AB påbörjar fullgörande av detta avtal när du som kund får e-post meddelandet "Orderbekräftelse". STYLEPIT AB har fullgjort sin del av detta avtal när du fått fullständig leverans av beställda produkter i din besittning. Du som kund har fullgjort din del av detta avtal när du erlagt fullgod betalning och mottagit leverans av beställda produkter på det sätt som avtalats.

Tillbaka till innehållsförteckningen

§7. Leverans

Produkter levereras endast till ombud. Val av ombud baseras på kundens postnummer som anges vid orderläggningen. STYLEPIT skickar beställningar under helgfria vardagar.

Lagerstatusen anger aktuellt antal av produkten i lager, aktuell lagerstatus uppdateras regelbundet men avvikelser kan förekomma. Generella leveranstider anges nedan, om beställningen omfattar produkter med olika leveransstatus blir leveranstiden den samma som för den produkt som har längst leveransstatus.

Fraktkostnad:

En fraktkostnad om 39 kr inklusive moms tillkommer vid varje beställning med och framgår i kassan.

Fraktfritt vid beställning över 499 kr
STYLEPIT AB erbjuder fraktfri leverans med Schenker om värdet på beställda produkter överstiger 499 kr inklusive moms. Posten erbjuder snabbare leverans och kostar alltid 39 kr inklusive moms.

Leveranstid:

Om de leveranstider som anges nedan inte är tillämpliga för ett köp och om en leveranstid inte särskilt avtalats utanför detta avtal förbinder sig STYLEPIT AB att fullgöra leverans utan onödigt dröjsmål, dock senast inom 30 dagar från avtalets ingående. I det fall kunden ska betala i förskott förbehåller sig STYLEPIT AB rätten att invänta betalning innan leverans påbörjas.

Paket i samarbete med Schenker(Standardfrakt)
Paket levereras inom 3-5 helgfria vardagar räknat från den dagen då beställningen skickats från STYLEPIT AB’s lager. Du blir aviserad och kan hämta ut ditt paket på ditt ombud. Paket skall hämtas ut inom 14 dagar från aviseringsdatum. Outhämtade försändelser återsänds till STYLEPIT AB. Paket är ett spårbart fraktalternativ.

Leverans längs lantbrevbärarlinjer och i öbebyggelse
Om din leveransadress är längs lantbrevbärarlinjer samt öbebyggelse utan normal broförbindelse kan leveranstiden komma att utökas med 2-5 helgfria vardagar.

Leveransförsening
Uppstår en leveransförsening har du som kund rätt att häva detta avtal utan kostnad.

I det fall köpet avsett en produkt som ska anpassas, tillverkas eller särskilt anskaffas efter kundens önskemål och STYLEPIT AB inte kan återta produkten utan väsentlig förlust har kunden endast rätt att häva köpet om syftet med köpet är väsentligen förfelat genom dröjsmålet och STYLEPIT AB insåg eller borde ha insett detta.

Transportrisk
Risken för försändelse övergår på dig som kund när den har avlämnats till dig. Det innebär att STYLEPIT AB står transportrisken tills försändelsen har nått dig.

Tillbaka till innehållsförteckningen

§8. Ångerrätt och återköp

Ångerrätt
Kunder som ingår detta avtal i egenskap av privatperson har rätt att frånträda avtalet i enlighet med lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Ångerrätten är ej tillämplig för kunder som ingått detta avtal i egenskap av näringsidkare. Ångerrätten gäller i 14 dagar (ångerfristen), tiden räknas från den dag då du som kund har mottagit leverans. Ångerrätten ger kunden rätt att undersöka varorna och återsända dem i det fall kunden ångrar sitt köp. När kunden ångrat sitt köp har denne rätt att återfå vad denne har betalt under förutsättning att kunden inte har använt produkterna i en större omfattning än vad som krävs för att kunna undersöka dem. Vid nyttjande av ångerrätten ska kunden meddela STYLEPIT AB och sedan returnera samtliga produkter som beställningen omfattar till STYLEPIT AB utan onödigt dröjsmål, dock senast inom 14 dagar. Vid retur skall kunden själv bekosta returfrakten. 

När kunden lämnat meddelande om att denne nyttjar sin ångerrätt kommer STYLEPIT AB genomföra återbetalning utan onödigt dröjsmål, dock senast inom 14 dagar förutsatt att STYLEPIT AB mottagit de produkter kunden återsänt alternativt om kunden lämnat bevis för återsändande. Återbetalning sker med samma betalningsmedel som kunden använt i den mån det är tekniskt möjligt. Eventuella värdeminskningsavdrag samt avdrag för frakt om kunden valt annat alternativ än standardfrakt kan komma att göras på återbetalningen. I det fall har beställning gjorts mot faktura som ännu inte betalats kommer fakturan makuleras. Skulle du som kund återlämna färre produkter än vad beställningen omfattar återbetalas endast varuvärdet för de produkter som du återlämnar. Vid användande av den förbetalda returfraktsedeln vid retur kommer gällande avgift för returfrakten dras av från återbetalningen.

Värdeminskningsavdrag vid nyttjade av ångerrätt
Om kunden har hanterat produkterna mer än vad som är nödvändigt för att undersöka dessa och hanteringen orsakat att produkterna minskat i värde. Som exempel kan produkternas värde minska genom slitage. I dessa fall är kunden ersättningsskyldig mot STYLEPIT AB för skälig värdeminskning. En marknadsmässig bedömning av den faktiska värdeminskningen görs av STYLEPIT AB i varje enskilt fall. STYLEPIT ABs bedömning görs alltid utifrån ett helhetsperspektiv.

Vissa produkter är undantagna från ångerrätten med stöd i lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler:
-Produkter som tillverkats eller ändrats särskilt på kundens begäran eller som på annat sätt fått en särskilt prägel.
-Förseglade hygienartiklar som riskerar på grund av hälso- eller hygienskäl och där kunden brutit förseglingen.

Förfarande vid ångerrätt
Använd kontaktuppgifterna nedan för att meddela STYLEPIT AB om att du önskar ångra köpet.

Kontaktinformation
STYLEPIT AB
Ryssnässgatan 15
504 94 Borås
E-post: kundservice@stylepit.se

30 dagars öppet köp
Öppet köp erbjuds i 30 dagar från det att produkten levererats till dig. Under den period då öppet köp gäller, återköper STYLEPIT AB produkter till det värde som du betalt för produkterna inklusive kostnad för frakt till kunden. Kunden ansvar själv för att bekosta returfrakten vid nyttjande av öppet köp. Kostnad för annan utförd tjänst ersätts ej av STYLEPIT AB.

Följande villkor gäller för öppet köp:
-Produkten skall vara oanvänd och i oskadat skick.
-Eventuell montering av produkten skall inte ha skett.
-Öppet köp gäller endast kunder som ingått detta avtal i egenskap av privatperson.

Nyttjande av Öppet köp
Instruktioner om returförfarande står beskrivit direkt i butiken på följande länk: http://www.stylepit.se/Pages/Return.aspx 

30 dagars bytesrätt - Fri frakt tur&retur!
Du har rätt att byta produkt under 30 dagar från det att produkten levererats till dig. Vid byte får du värdet på de produkter du lämnar tillbaka inklusive eventuell fraktkostnad som du betalt i tillgodohavande hos STYLEPIT AB. Tillgodohavande för produkter som återköpts avräknas mot värdet på de produkter som du beställer i samband med utövande av bytesrätten. Skulle värdet på de produkter som du beställt överstiga ditt tillgodohavande måste du betala mellanskillnaden till STYLEPIT AB. I det fall värdet på de produkter som återköps överstiger värdet på de produkter som beställs i samband med bytet, kan du välja att få mellanskillnaden återbetald eller få tillgodohavande vid nästa köp hos STYLEPIT AB. Vid byte erbjuder även STYLEPIT AB fri returfrakt vid nyttjande av förbetald returfraktsedel.

Följande villkor gäller vid byte:
-Produkten skall vara oanvänd och i oskadat skick.
-Eventuell montering av produkten skall inte ha skett.

Nyttjande av bytesrätten
Instruktioner om returförfarande står beskrivit direkt i butiken på följande länk: http://www.stylepit.se/Pages/Return.aspx. 

Retur av produkter
Se §10. Returer nedan för information om returförfarande vid retur av produkter.

Tillbaka till innehållsförteckningen

§9. Reklamation och garanti

Reklamationsrätt
Kund som köpt en produkt i egenskap av privatperson har rätt att reklamera produkten om den är felaktig enligt konsumentköplagen (1990:932) jämte konsumenttjänstlagen (1985:716). Reklamationsrätten täcker ursprungsfel och gäller i 3 år från det att kunden fått produkten i sin besittning. Reklamationsrätten täcker även fel som uppstått under transport av produkten till kunden. (se Reklamation av transportskada nedan). En produkt som avviker från vad som har avtalats mellan kunden och STYLEPIT AB eller på annat sätt uppvisar fel kan också anses som felaktig. Fel som uppstått på grund av skada som kunden har orsakat räknas inte som ursprungsfel.

Om kunden reklamerar en felaktig produkt efter 6 månader från det att kunden fått produkten i sin besittning har kunden även ansvaret för att påvisa att felet i produkten var ursprungligt. STYLEPIT AB rekommenderar därför alltid att undersöka produkter när de levereras och påtala eventuella fel så snart som det upptäckts. Vid reklamation av felaktig produkt har du som kund i första hand rätt att få felet avhjälpt, alternativt en felfri produkt. I vissa fall har du även rätt att häva avtalet och återfå vad du betalt. Vid godkänd reklamation skall kunden hållas skadelös för eventuella kostnader som uppstår på grund reklamationen. Som exempel skall kostnader för att returnera en felaktig produkt ersättas av STYLEPIT AB. Notera att du som kund i största möjliga mån skall minimera eventuella kostnader som uppstår i det fall en produkt visar sig vara felaktig. Vid reklamation skall vardera part utan onödigt dröjsmål återlämna vad denne tagit emot, i det fall STYLEPIT AB skall företa omleverans har kunden rätt att behålla den felaktiga produkten i sin besittning tills det att denne mottagit leverans av felfri produkt.

Kontaktuppgifter vid reklamationsärenden
E-post: kundservice@stylepit.se eller telefon: 0770-822 822.

Reklamationsvillkor för Näringsidkare
Om en produkt avviker från vad som har avtalats mellan kund och STYLEPIT AB eller på annat sätt uppvisar fel som STYLEPIT AB ansvarar för har kunden rätt att i första hand få felet avhjälpt och i andra hand produkt utbytt på STYLEPIT ABs bekostnad. Rätt att reklamera fel gäller bara om felet är ursprungligt, STYLEPIT ABs ansvar är begränsat till värdet på den felaktiga produkten. Fel i produkt skall meddelas inom 360 dagar från leverans genom att kontakta STYLEPIT AB via e-post på kundservice@stylepit.se eller på telefon 0770-822 822.

Särskilda villkor för näringsidkare:
-Eventuell skada eller annan kostnad som orsakats av felaktig produkt ersätts ej av STYLEPIT AB.
-Kunden skall påvisa att felet är ursprungligt.

Retur vid reklamationsärende
För att returnera felaktiga produkter eller material, vänligen se §10. Returer.

Tillbaka till innehållsförteckningen

§10. Returer Registrera din retur vid ett återköps- eller reklamationsärende direkt i butiken på följande länk. Vid retur av produkter eller material till STYLEPIT AB skall produkterna emballeras på sådant sätt att de är skyddade vid transport. STYLEPIT AB rekommenderar därför att du alltid förpackar produkter på samma sätt och med samma emballage som när produkterna levererades till dig. I det fall du förpackat eller emballerat produkter på undermåligt sätt och produkten tar skada under transporten till STYLEPIT AB bär du som kund också ansvaret för skadan.
Vid återsändande av produkter till STYLEPIT AB är du ansvarig för att produkterna når STYLEPIT AB i oskadat skick. STYLEPIT AB rekommenderar därför att kunden använder STYLEPIT ABs spårbara returfraktsedel (returetikett) vid retur av produkter.

Returinstruktioner
Instruktioner om returförfarande står beskrivit direkt i butiken på följande länk: http://www.stylepit.se/Pages/Return.aspx

Retur med förbetald returfraktsedel
I varje beställning ingår det en förbetald returfraktsedel som du bör använda om något ska återsändas till STYLEPIT AB. Returfraktsedlen kan skrivas ut från följande länk: http://www.stylepit.se/Pages/Return.aspx. Returfraktsedeln nyttjas genom att du klistrar den på returförsändelsen. Vid nyttjande av returfraktsedel kommer du som kund debiteras med en avgift som framgår under §3. Priser och avgifter i dessa köpvillkor. Avgift för returfraktsedel utgår om retur skett på grund av en godkänd reklamation.

Tillbaka till innehållsförteckningen

§11. FörbehållÅtertagandeförbehåll
Samtliga produkter är behäftade med återtagandeförbehåll tills det att kunden fullgjort sina skyldigheter som följer av detta avtal. Det innebär att äganderätten övergår på kunden i samband med att kunden fullgör sina skyldigheter som följer av avtalet. Kunden har därmed ej rätt att konsumera, nyttja, sälja eller på annat sätt vidta åtgärd innan äganderätten övergått på kunden som förhindrar att produkterna kan återtas av STYLEPIT AB.

Hävningsförbehåll
STYLEPIT AB förbehåller sig rätten att häva avtalet i det fall kunden handlat i ond tro på grund av felaktigheter som kunden känt till eller borde ha insett, såsom felaktiga uppgifter om pris eller kvantitet på webbplatsen. I det fall hävningsförbehållet görs gällande har kunden inte rätt till skadestånd eller annan kompensation från STYLEPIT AB.

Ändringsförbehåll
STYLEPIT AB förbehåller sig rätten att utan avisering ändra innehållet på webbplatsen, vilket inkluderar, men inte är begränsat till, utbud, priser och kampanjer. Sådan ändring påverkar dock ej redan ingångna avtal mellan STYLEPIT AB och kund.

Ansvarsförbehåll
STYLEPIT AB skall anses befriad från alla förpliktelser enligt detta avtal om ansvar annars skulle ha uppstått på grund av händelse som ligger utanför detta avtal, STYLEPIT ABs verksamhet eller vad som annars följer av tvingande lag.

Tillbaka till innehållsförteckningen

§12. Ansvarsbefrielse

Force Majeure
I händelse av myndighets åtgärd eller underlåtenhet, ny lagstiftning, arbetsrättslig konflikt, krig eller krigsfara, större störning av allmän ordning, sabotage, extrema väderförhållanden, brand, explosion, naturkatastrof, olyckshändelse eller annan omständighet utanför STYLEPIT ABs kontroll och som STYLEPIT AB inte skäligen kunnat övervinna eller förutse skall STYLEPIT AB ha rätt att frånträda sina skyldigheter i detta Avtal. Vid sådan händelse skall STYLEPIT AB ej stå skadeståndsskyldig vid skada som kunden haft.

Externa länkar
STYLEPIT AB ansvarar ej för eventuella skador och problem med kundens mjuk- eller hårdvara som uppstår på grund av att kunden nyttjat externa länkar som är publicerade på STYLEPIT AB.

Reservation för prisfluktuationer eller andra handelshinder
Vid prisfluktuationer eller andra handelshinder, såsom brist på nödvändig komponent, där STYLEPIT AB inte skäligen kan hållas vid sina förpliktelser enligt detta avtal har STYLEPIT AB rätt att häva avtalet. Vid sådan händelse har kunden inte rätt till skadestånd eller annan kompensation från STYLEPIT AB.

Reservation för skatte- och avgiftsförändringar
Vid väsentliga skatte- eller avgiftsförändringar, som är av stor betydelse för förutsättningarna för detta avtal, har STYLEPIT AB rätt att häva avtalet. Vid sådan händelse har kunden inte rätt till skadestånd eller annan kompensation från STYLEPIT AB.

Reservation för leveransförsening utanför STYLEPIT ABs kontroll.
Uppstår det en leveransförsening som beror på händelse utanför STYLEPIT ABs kontroll, skall inte STYLEPIT AB anses ansvarig för skada som beror på sådan leveransförsening. Vid sådan händelse har kunden inte rätt till skadestånd eller annan kompensation från STYLEPIT AB såvida inte annat särskilt avtalats mellan STYLEPIT AB och kunden eller bestämmelse som följer av tvingande lag.

Tillbaka till innehållsförteckningen

§13. Personuppgifter och sekretess Uppgifter såsom personuppgifter eller annan uppgift eller del av handling som kunden lämnar till STYLEPIT AB kommer att lagras och behandlas i digitalt format. STYLEPIT AB ansvarar för att uppgifterna lagras och behandlas i enighet med personuppgiftslagen. Kundens uppgifter kommer att användas av STYLEPIT AB för att möjliggöra och säkerställa fullgörande av Avtalet samt i marknadsföringssyfte från bolagets sida.

Personuppgiftsansvarig:
STYLEPIT AB (Org. 556798-6756)
Ryssnässgatan 15
504 94 Borås

Kunduppgifter som lagras:
-Namn
-Adress
-E-postadress
-Telefonnummer
-Organisationsnummer
-Köphistorik hos STYLEPIT AB

Uppgifterna kan även komma att lämnas ut till tredje part, och nyttjas i de syften som anges nedan:
-Avtalspartner inom betalningstjänster i syfte att säkerställa fullgörande av avtalet samt i marknadsföringssyften.
-Avtalspartner inom logistik (transportör) i syfte att säkerställa fullgörande av avtalet samt i marknadsföringssyften.
-Marknadsföringspartner som anlitats av STYLEPIT AB i syfte att säkerställa fullgörande av avtalet samt i marknadsföringssyften.

Registerutdrag:
Om du som kund ingått detta avtal i egenskap av privatperson har du rätt att en gång per år kostnadsfritt begära ut ett registerutdrag. Ett registerutdrag anger vilken information som finns sparad om dig. Du begär detta genom att skicka en undertecknad begäran till ovanstående postadress. Om de uppgifter vi har om dig är felaktiga, ofullständiga eller missvisande, korrigerar vi såklart dessa.

Avregistering av kunduppgifter:
Du som kund kan vid skriftlig och undertecknad begäran få dina kunduppgifter hos STYLEPIT AB raderade, med förbehåll för sådana uppgifter som krävs för att STYLEPIT AB skall kunna upprätthålla god redovisnings- och bokföringssed.

Överlåtelse:
Genom ingående av detta Avtal lämnar du som kund ditt medgivande till att STYLEPIT AB får överlåta uppgifter om dig till tredje part. Samtycket innebär att tredje part som övertagit uppgifter om dig får bruka dem med samma villkor som följer av §13 i detta Avtal. Vid sådan händelse kommer du som kund bli informerad om vem som övertagit uppgifter om dig.

Tillbaka till innehållsförteckningen

§14. Övrigt

Polisanmälan
STYLEPIT AB polisanmäler rutinmässigt alla bedrägerier, bedrägeriförsök samt misskynnesbeställningar.

Diskrepans mellan olika publikationer
Om det föreligger skillnader mellan uppgifter på webbplatsen och andra publikationer skall de uppgifter som anges på webbplatsen ha företräde. Detta gäller dock ej uppgifter som är uppenbart felaktiga eller missvisande vid en jämförelse mellan de olika publikationerna.

Immaterialrätt, logotyper och varumärken
Allt material som publiceras på webbplatsen, inklusive programvara, logotyper, ljudfiler, varumärken samt text & bild är immaterialrättsligt skyddat. Skyddet innebär att materialet inte får användas utan rättighetsinnehavarens tillåtelse, materialet får inte heller kopieras eller på annat sätt överföras till tredje part utan STYLEPIT AB uttryckliga tillstånd. Eventuella överträdelser beivras.

Informationens syfte
All information på webbplatsen, oavsett format, publiceras uteslutande i informativt syfte för att besökare skall kunna använda sig av webbplatsen. STYLEPIT AB ansvarar således ej för de följder eller skador som kan uppstå om denna information används i något annat syfte än det ovan angivna.

Cookies
Cookies, "kakor", är små filer som sparas ner på besökarens dator när denne besöker en hemsida. På webbplatsen används följande typer av cookiefiler:

Session cookies: "Sessionskakor" sparas bara temporärt på besökarens dator för att denna ska kunna använda på hemsidan problemfritt. När besökaren stänger ner sin webbläsare raderas också sparande session cookies.

Persistent cookies: "Permanenta kakor" sparas på besökarens dator och är bestående. Persistent cookies används bland annat för att identifiera en återkommande besökare och ibland även som underlag till statistikprogram.

Opt-in: På webbplatsen har du som besökare alltid rätten att så fort som du besöker vår hemsida välja om du vill att cookies ska kunna sparas ner på din dator. Väljer du att inte tacka ja till detta, kommer inga permanenta kakor att lagras på din dator, men detta kan leda till att vår hemsida inte fungerar optimalt när du besöker den.

Tvist
Vid eventuell tvist skall talan väckas vid Stockholms tingsrätt om kunden är näringsidkare eller annan juridisk person. Om kunden är privatperson och ingått detta avtal för privat konsumtion skall tvist prövas vid den domstol som följer av tvingande lagstiftning. I det fall ett ärende prövas i Allmänna reklamationsnämnden kommer STYLEPIT AB följa nämndens beslut.

Tillbaka till innehållsförteckningen

E-avtalet Köpvillkor - Versionsnummer: 404-204-397