Retur

Behöver du returnera något? - Det är enkelt!

Logga in med ditt ordernummer som du önskar returnera ifrån, samt den mejladress ordern gjordes med och följ anvisningarna.


Retur av varor:
Läs intruktionerna på retursedeln som medföljer i din leverans och fyll i retursedeln och fäst den förbetalda returetiketten på paketet och lämna in på närmaste Posnord-ombud.

Byte/reklamation av varor:
Om du önskar byta varor registrerar du det i retur-online. Bytesvaror skickas efter att vi färdigbehandlat din retur på lagret. Om man önskar snabbare leverans rekommederar vi att du lägger en ny beställning istället.

Om du har valt Klarna faktura som betalningssätt är det viktigt att du förlänger betalningsdatumet på fakturan vid returnering. Det kan du göra genom att gå in på klarna.se och sedan markera ordern som förväntad retur eller kontakta Klarnas kundtjänst.


Tänk på att spara kvittot vid inlämning av returpaket på ditt postombud tills det att vi har mottagit din retur. Det är ett bevis på att du har returnerat paketet till oss.

Hur returnerar jag?

1. Registrera ditt byte/reklamation

Logga in under "retur" med din mejladress samt ordernummer. Välj byte/reklamation samt anledning och följ stegen. Du hittar ditt ordernummer på din orderbekräftelse eller på din följesedel/faktura. Vid retur behöver du endast använda returdokumenten som medföljde i leveransen.

2. Få dina returdokument

När ditt byte/reklamation är registrerad laddar du ner returdokumentet på sista sidan. Det är viktigt att du använder vår returetikett. Saknar du tillgång till skrivare ber vi dig kontakta vår kundservice.

3. Packa dina varor

Lägg varorna i originalförpackningen. Lägg retursedeln inuti paketet och fäst den nya etiketten över den gamla.

4. Skicka tillbaka paketet på ombudet

Lämna in paketet på ditt närmsta Postnord-ombud. Kom ihåg att spara inlämningskvittot. Du får ett bekräftelsemejl så fort vi har behandlat din retur.